اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی در اینستاگرام
،یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به حساب میآید، با
توجه به رشد و افزایش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام، فرصت مناسبی برای
فعالیت برندهای مختلف و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این پلتفرم آنلاین
بوجود آمد. شبکه اجتماعی که بیشترین محبوبیت را در ایران دارد قطعاً این
فرصت را در اختیار شما قرار میدهد که اگر محصولی دارید آن را به تعداد
نفرات بیشتری معرفی کنید اگر خدماتی دارید به افراد بیشتری ارائه کنید و
اگر به دنبال برندینگ هستید ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید. در این
مقاله قصد داریم روش های بازاریابی در اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم و به شرح اینستاگرام مارکتینگ و یا معرفی دوره بازاریابی اینستاگرام بپردازیم…
هدف کسبوکار خود را در اینستاگرام مشخص کنید!
شاید
به نظر ساده باشه، اما هر کسب و کاری که وارد اینستاگرام میشود هدف خاصی
برای اینکار دارد که هزینه ها و زمانی که صرف اینکار میشود را توجیح کند.
اگر کسب و کاری دارید و به فکر بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام
مارکتینگ) هستید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بعد برای قدم های بعدی
برنامه ریزی کنید… در ادامه هدف های اصلی یک کسب و کار برای حضور در
اینستاگرام را با هم مرور میکنیم…
1- معرفی یا فروش محصولات و خدمات
بسیاری
از کسب و کارها برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات خود به اینستاگرام
وارد میشوند، هدف اصلی آنها فروش بیشتر از طریق بازاریابی اینستاگرام
میباشد، خب طبیعی است کسب و کاری که هنوز به اندازه کافی در بازار جا
نیفتاده و فروش مناسبی را ندارد برای برندسازی و تعامل بیشتر به اینستاگرام
نگاه نمیکند و در درجه اول باید فروش خود را ارتقا ببخشد.
پس یکی
از اهداف مهمی که بسیاری از کسب و کارها دارند معرفی یا فروش محصولات یا
خدمات میباشد، برای مثال فروشگاه های اینترنتی هدف حضورشان در اینستاگرام
میتونه فروش محصولات باشه…
2- برندسازی
بسیاری
از کسب و کارهای بزرگ برای فروش محصولات به اینستاگرام ورود نمیکنند برای
مثال شرکت اپل، یا شرکت گوگل برای برندسازی بهتر و ایجاد حس مثبت با مخاطب
در اینستاگرام حضور پیدا میکند فعالیت اصلی برند ها در اینستاگرام حفظ و
بهبود جایگاه برند در ذهن مخاطبان است و گاهی با مشارکت های عمومی و
اجتماعی دهنیت خوبی از خود در ذهن مخاطب بجای میگذارند.
3- ایجاد تعامل
برخی
از کسب و کارها برای ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان به فضای
اینستاگرام ورود میکنند، گاهی با انتشار ویدیوهای پشت صحنه سعی در ایجاد
ارتباط بهتر و دوستانه تری با مخاطبان خود هستند و یا با انتشار فعالیت های
اجتماعی و عام المنفعه به دنبال همدلی با مشتریان و کاربران خود هستند.
یک کسب و کار میتواند هر سه این اهداف را دنبال کند…