بک موزیک

موزیک ویژه جدید و قدیمی

بک موزیک

موزیک ویژه جدید و قدیمی

رشته حسابداری چیست ؟

رشته حسابداری یکی از رشته‌های آموزش عالی است که داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، تجربی و علوم انسانی می‌توانند این رشته را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند.

رشته حسابداری چیست ؟ 

حسابداری به معنی ثبت و ذخیره اطلاعات مالی، ارائه تجزیه و تحلیل و نتایج به‌صورت گزارش‌هایی به مدیران سازمان یا شرکت جهت تصمیم گیری مناسب، درست و به‌مو‌قع است. در واقع حسابداری را می‌توان راهی برای کنترل سلامت مالی، ارزیابی دارایی‌های مالی، بدهی‌ها و همینطور جریان نقدی در کسب و کارها تعریف کرد. رشته حسابداری یکی از رشته‌های آموزش عالی است که داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، تجربی و علوم انسانی می‌توانند این رشته را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند.

 

تعریف حسابداری و حسابرسی

حسابداری یک فعالیت خدماتی است که وظیفه ­اش آماده کردن اطلاعات اندکی، که اساساً دارای ماهیت مالی هستند، در مورد واحد اقتصادی است. اطلاعات آماده شده به وسیله حسابداری باید در تصمیم­ گیری ­های اقتصادی سودمند باشد.

 

حسابرسی فرآیندی منظم و با قانون (سیستماتیک) جهت جمع ­آوری و تحلیل بی طرفانه شواهد در رابطه ادعاهای مدیریت در رابطه با فعالیت­ ها و رویدادهای اقتصادی، به تعیین درجه انطباق این ادعاها و اظهارات با معیارهای از پیش تعیین و گزارش نتیجه ها به اشخاص ذینفع است.

 

دروس رشته حسابداری در حین تحصیل:

دروس پایه: روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول علم اقتصاد، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، پول و ارز بانکداری، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، مالیه عمومی، روش تحقیق.

 

دروس اصلی و تخصصی: اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول تنظیم و کنترل بودجه، مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری

 

توانایی های لازم درباره رشته حسابداری

رشته حسابداری در واقع رشته ای است که بعنوان رشته های شناور شناخته می شود و داوطلبان در هر سه رشته تحصیلی ریاضی، تجربی و انسانی میتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. فردی که شغل حسابداری انتخاب می کند باید بتواند گزارش کارهای مناسب و جامعه را ارائه دهد، پس نیاز است که ادبیات فارسی او در سطح خوبی باشد و نگارش خوبی را برای متن های آماده شده انجام دهد.

 

یکی دیگر از خصوصیت هایی که دانشجوی این رشته باید داشته باشد این است که بتواند ساعت های طولانی مدت پشت کامپیوتر و میز کار با عدد و رقم ها سر و کله بزند و معادلات ریاضی را انجام دهد. همینطور نیاز است که شخصی که حسابدار است علاوه بر این که ریاضی و ادبیات قدرتمند داشته باشد و قدرت بدنی مناسب داشته باشد، خلاق و صبور باشد و با انضباط باشد.

 

با توجه به تغییراتی که در روند اقتصادی کشور اکنون به وجود آمده است مهندس حسابداری از جمله شغل هایی است که طرفداران متعددی دارد و افرادی که حساب داری نده اند میتوانند  امیدوار باشند که بیکار نخواهند بود و بدون شک در یکی از سازمان ها، ارگان ها و شرکتهای خصوصی یا دولتی میتوانند مشغول به کار شوند.

 

حسابداری,رشته حسابداری

معرفی رشته حسابداری

 

گرایش های رشته حسابداری برای ادامه تحصیل چه هستند؟

دانشجویان رشته حسابداری، میتوانند با انتخاب یکی از گرایش هایی که در لیست زیر آمده است در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند.

 

رشته حسابداری: حسابداری از رشته های پرطرفدار در چند سال گذشته بوده است و به بررسی اقتصاد و امور مالی سازمان ها و شرکت ها می پردازد. در رشته حسابداری، حسابداران به تهیه گزارش های مالی، جمع آوری و گروه بندی اطلاعات اقتصادی و مالی می پردازند.

 

رشته حسابرسی: حسابرسی به خاطر بررسی و کنترل حساب های حسابداران انجام می شود. فی الواقع حسابرسان در دفترهای شرکت ها و سازمان های گوناگون مجذوب میشوند تا از درستی گزارش های مالی و حساب های حسابداران مطمئن شوند.

 

  • معرفی رشته گرافیک

رشته حسابداری مدیریت: رشته حسابداری مدیریت به خاطر افزایش توانمندی مدیران مالی در تصمیم گیری ها و تدوین استراتژی های اقتصادی شرکت ها مطرح شده است. افرادی که در گرایش حسابداری مدیریت تحصیل می کنند، میتوانند بعنوان مدیر عامل، عضو هیئت مدیره و یا بعنوان مشاورین مدیریت و اقتصاد در کنار مدیران ارشد شرکت ها به ایفای نقش بپردازند.

 

گرایش حسابداری عمومی: این گرایش، در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری به نوعی جدید به حساب می آید و هدف اصلی از ایجاد آن تربیت نیروهای انسانی تعلیم دیده برای فعالیت در قسمت های عمومی- دولتی و یا جوانب کلان فضای اقتصادی جامعه است.

 

از سوی دیگر دانشجویان رشته حسابداری، میتوانند با انتخاب یکی از گرایش هایی که در لیست زیر آمده است در مقطع دکتری هم به ادامه تحصیل بپردازند.

 

حسابداری صنعتی: حسابداری صنعتی با تحولات صنایع گوناگون به ویژه انقلاب صنعتی شکل گرفت. آگاهی از بهای تمام شده محصولات تولید شده، نیازی حیاتی برای انتخاب قیمت فروش و عملکرد بهینه شرکت ها است. ازاین رو حسابداری صنعتی، با تکامل ابزارها و روش های تولید به سوی هزینه یابی توسعه یافته حرکت می کند تا هزینه ها و بهای تمام شده کالاهای آماده فروش به روشنی و با شفافیت کامل انتخاب شوند.

 

حسابداری مالی: حسابداری مالی همان حسابداری گزارشگری است. برای اینکه هدف اصلی حسابداری مالی مهیاسازی صورت های مالی است تا نیاز استفاده کنندگان از آنها را تامین کنند. حسابداری مالی باتوجه به اصول حسابداری در تلاش است، نیازهای گوناگون استفاده کنندگان داخل سازمانی و خارج سازمانی از اطلاعات حسابداری را جواب دهد؛ این اشخاص با اینگونه گزارش ها و داده هایی، قادر میشوند در خصوص سرمایه گذاری ها، انعقاد قرارداد های مختلف، عرضه وام و غیره اقدام به تصمیم گیری کنند.

 

حسابداری دولتی: دولت ها در سال های گذشته با توجه به گستره فرایندهای مخارجی خویش، نیازمند مشاورین و افرادی شده اند که توانمندی جداسازی و مدیریت هزینه ها در سطوح کلان اقتصادی را داشته باشند. براین اساس تربیت و پرورش حسابداران دولتی، میتواند منجر به بودجه بندی درست برای امور مختلف و اجرای این بودجه بصورت دقیق و کاربردی شود. گرایش حسابداری دولتی در پی ایجاد بستری برای بوجود آمدن مشاورین و متخصصان حسابداری در بازه مخارج دولتی است.

 

حسابداری مدیریت: حسابداری تنها علم مدیریت بر هزینه های شرکت ها، آن هم قبل از آغاز فرآیند تولید نیست. بلکه حسابداری میتواند در زمینه فرآیند بهای تمام شده محصولات و خدمات، میزان تولید، هزینه اجرا، مقیاس های گوناگون تولید، قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منبع های گوناگون (مانند ماشین آلات) مشاوره های ارزشمندی را به مدیران سطح بالای شرکت ها عرضه دهد. به زبان ساده تر میتوان بیان کرد آنچه به وسیله حسابداری مدیریت عرضه می شود، پیش نیازی اجباری است که مدیران شرکت ها بر مبنای آن اقدام به تصمیم گیری های کلان می کنند.

 

حسابداری منابع انسانی: منبع های انسانی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بعنوان با اهمیت ترین اموال های آنها تلقی می شوند. در همین امتداد، مدیریت بر امور مالی گوناگون مربوط به این منابع از بازه های عملکردی حسابداری منابع انسانی است.


برای مشاهده بهترین دوره حسابداری بازار کار کلیک کنید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی در اینستاگرام ،یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به حساب می‌آید، با توجه به رشد و افزایش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام، فرصت مناسبی برای فعالیت برندهای مختلف و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این پلتفرم آنلاین بوجود آمد. شبکه اجتماعی که بیشترین محبوبیت را در ایران دارد قطعاً این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که اگر محصولی دارید آن را به تعداد نفرات بیشتری معرفی کنید اگر خدماتی دارید به افراد بیشتری ارائه کنید و اگر به دنبال برندینگ هستید ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم روش های بازاریابی در اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم و به شرح اینستاگرام مارکتینگ و یا معرفی دوره بازاریابی اینستاگرام بپردازیم…

هدف کسب‌وکار خود را در اینستاگرام مشخص کنید!

شاید به نظر ساده باشه، اما هر کسب و کاری که وارد اینستاگرام می‌شود هدف خاصی برای اینکار دارد که هزینه ها و زمانی که صرف اینکار میشود را توجیح کند. اگر کسب و کاری دارید و به فکر بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) هستید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بعد برای قدم های بعدی برنامه ریزی کنید… در ادامه هدف های اصلی یک کسب و کار برای حضور در اینستاگرام را با هم مرور میکنیم…

 

1- معرفی یا فروش محصولات و خدمات

بسیاری از کسب و کارها برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات خود به اینستاگرام وارد می‌شوند، هدف اصلی آنها فروش بیشتر از طریق بازاریابی اینستاگرام می‌باشد، خب طبیعی است کسب و کاری که هنوز به اندازه کافی در بازار جا نیفتاده و فروش مناسبی را ندارد برای برندسازی و تعامل بیشتر به اینستاگرام نگاه نمی‌کند و در درجه اول باید فروش خود را ارتقا ببخشد.

پس یکی از اهداف مهمی که بسیاری از کسب و کارها دارند معرفی یا فروش محصولات یا خدمات میباشد، برای مثال فروشگاه های اینترنتی هدف حضورشان در اینستاگرام میتونه فروش محصولات باشه…

2- برندسازی

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای فروش محصولات به اینستاگرام ورود نمی‌کنند برای مثال شرکت اپل، یا شرکت گوگل برای برندسازی بهتر و ایجاد حس مثبت با مخاطب در اینستاگرام حضور پیدا می‌کند فعالیت اصلی برند ها در اینستاگرام حفظ و بهبود جایگاه برند در ذهن مخاطبان است و گاهی با مشارکت های عمومی و اجتماعی دهنیت خوبی از خود در ذهن مخاطب بجای میگذارند.

3- ایجاد تعامل

برخی از کسب و کارها برای ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان به فضای اینستاگرام ورود می‌کنند، گاهی با انتشار ویدیوهای پشت صحنه سعی در ایجاد ارتباط بهتر و دوستانه تری با مخاطبان خود هستند و یا با انتشار فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه به دنبال همدلی با مشتریان و کاربران خود هستند.

 

یک کسب و کار میتواند هر سه این اهداف را دنبال کند…