بک موزیک

موزیک ویژه جدید و قدیمی

بک موزیک

موزیک ویژه جدید و قدیمی

عکاسی بارداری

 آیا عکاسی بارداری با دیگر شاخه های عکاسی پرتره تفاوت دارد و به تخصص نیاز دارد؟!!

یکی از شاخه های تخصصی عکاسی که امروزه خیلی قابل توجه خانواده ها و بخصوص مادران قرار گرفته است، عکاسی بارداری یا عکس مادری ( Maternity ) می باشد. روشها و دیدگاههای متفاوت و شباهتهایی بین عکاسان برای گرفتن عکس بارداری وجود دارند که به مهارت، تسلط به فن نورپردازی و خلاقیت عکاسی بارداری بستگی مستقیم دارند.

pregnant 759 عکاسی بارداری چیست؟

سبک کار عکاسی بارداری آتلیه بارداری چگونه است؟!

در آتلیه بارداری ، عکاسی بارداری به صورت حرفه ای ، با نگاه خاص به حالتهای مادرانه، پدرانه و لطافتهای ظریف دوران بارداری انجام می پذیرد و خانم های باردار میتوانند این لحظات زیبا، فراموش نشدنی و تجربه شیرین مادر شدن را برای همیشه در آتلیه عکس بارداری خاطره نمایند.

لباسها و پارچه های ظریف و مخصوص عکس بارداری یا همان عکس مادری (Maternity ) در آتلیه تدارک دیده شده است که عکاس با توجه به چهره مادر و تجربه برای عکسهای انفرادی بارداری استفاده می نماید.

چه لباسها و امکاناتی برای عکس بارداری موجود است؟!!

017.jpg  700x370 q85 crop عکاسی بارداری چیست؟

برای عکاسی بارداری ۴۵ دقیقه تا ۱.۵ ساعت زمان در نظر گرفته میشود و معمولا از فونهای تک رنگ بویژه سفید، مشکی، صورتی بافت دار، آبی و گلبهی و.. عکاسی استفاده میشود و بهترین لباس ، پوشش و فیگور عکس با راهنمایی عکاس به بهترین شکل ممکن، آماده عکاسی میشوند. معمولا مادر برای عکاسی از ۲ تا ۴ فون(بک گراند) در این تایم شرایط لازم را دارد و بهترین عکسهای بارداری آنهایی هستند که فیگور و نورپردازی در آنها اولویت اصلی کار عکاس میباشد و نوع پوشش پدر و مادر نوزاد نیز بسیار ساده، تک رنگ و بخصوص رنگهای روشن مثل سفید یا لیمویی و … باشد.

ما برای عکسهای انفرادی مادران، لباسها، پارچه ها و کلاه و گل سرهای زیبا و مخصوص داریم و بابت استفاده از آنها، هزینه جداگانه در نظرگرفته نشده است.

در صورت لزوم کفشها یا پاپوشهای مناسب با لباس شما که از پیش به طور کامل شسته شده و درون جعبه یا پلاستیک باشند تا اجازه ورود به اتلیه را داشته باشند و لباس داخل آتلیه تعویض میشود بخصوص لباسهای بلندی که بر روی زمین کشیده میشوند.

بهترین زمان برای داشتن عکس بارداری چه زمانی..؟!!

بهترین زمان برای گرفتن عکس بارداری از هفته ۳۲ تا هفته ۳۶ بارداری می باشد و آن هم در صورتی که مادر در وضعیت نرمال باشد و استراحت مطلق نباشد. چون سلامت مادر و کودک و همچنین زیبایی عکس ها اهمیت ویژه دارد.

 

1434981415 482 عکاسی بارداری چیست؟

منبع : http://www.takchehreha.com/what-is-pregnancy-photography/

طرز تهیه ‌پیتزا


طرز تهیه ‌پیتزا

با بخش غذاهای ایران مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید: 

خمیر ‌پیتزا چند نوع است:

۱- نوع پف کرده (که از مایه خمیر استفاده می‌کنیم )

۲- نسبتا باریک‌تر

پیتزا یکی از غذاهای محبوب دنیاست. مهد تهیه ‌پیتزا، کشور ‌ایتالیا است. پودر ‌آویشن یا پودر اوری‌گانا یکی از ادویه‌های محبوب در ‌پیتزا است.

سوسیس و کالباس جزء ‌مواد غذایی است گه بهترین نوع آن‌ها در کشور ‌ایتالیا تهیه می‌شود و همین امر باعث شده است که ‌ایتالیایی‌ها غذایی به نام ‌پیتزا تهیه کنند.

 

مواد لازم برای تهیه خمیر :

آرد : ۸۰۰ گرم تخم ‌مرغ : ۳ عدد شیر ولرم :‌۲۸۰  گرم کره :‌۱۰۰ گرم مایه خمیر :‌ ۲ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تهیه ‌پیتزا :‌

روغن مایع : ۲ قاشق غذاخوری

کالباس یا ژامبون :‌ ۲۰۰ گرم

پیاز :‌۱ عدد

قارچ : ۳۰۰ گرم پنیر ‌پیتزا رنده شده : ۲۰۰ گرم سوسیس :‌۲۰۰ گرم پودر ‌آویشن:‌ یک قاشق چای‌خوری پودر ‌سیر : ۱/۲ قاشق چای‌خوری فلفل دلمه‌ای سبز خردشده :  ۱ عدد پنیر قالبی :‌به مقدار کافی 

 

طرز تهیه :

مایه خمیر را داخل یک مایع گرم حل می‌کنیم تا کاملا پف کرده و عمل بیاید، مایه خمیر را به ‌شیر اضافه کرده و هم می‌زنیم و در یک محیط گرم (کنار اجاق گاز) قرار می‌دهیم تا پف کند.

آرد را داخل یک ظرف الک کرده، نمک و کره را داخل آن می‌ریزیم و کاملا ورز می‌دهیم تا یک دست شود، تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرفی ریخته و ‌شیر به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم آرد را داخل ظرفی ریخته و وسط آن را بازکرده و تخم‌مرغ و ‌شیر را داخل آن می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم و با دست ورز می‌دهیم تا شکل خمیر به خود بگیرد.

گاهی اوقات به دلیل وجود ‌قارچ، ‌پیتزاهایی را که درست می‌کنیم ‌آب می‌اندازد، بنابراین باید توجه کنیم که قبل از تهیه ‌پیتزا بایستی ‌قارچ را تفت دهیم.

ابتدا ‌قارچ را تفت می‌دهیم و داخل صافی می‌ریزیم، سپس ‌پیاز را خرد می‌کنیم، از یک ظرف مخصوص گالوانیزه که برای تهیه ‌شیرینی‌ها و انواع خمیرهاست استفاده می‌کنیم. مقداری از آرد را روی تخته ریخته و کمی از خمیر جدا کرده و به ‌صورت گرد درمی‌آوریم و با وردنه خمیر را باز می‌کنیم و به ‌صورت گرد حالت می‌دهیم. روغن مایع را داخل ظرف گالوانیزه ریخته و خمیر بازشده را داخل سینی قرار می‌دهیم. پنیر قالبی را به صورت رول برش می‌زنیم و دور خمیر می‌چینیم و خمیر را به روی پنیرها برمی‌گردانیم و لبه‌های خمیر را به خود خمیر می‌چسبانیم، سپس مقداری‌سس روی خمیر می‌مالیم. برای اینکه مواد از روی ‌پیتزا نریزد مقداری از پنیر خردشده را روی سطح خمیر می‌ریزیم و کالباس‌ها می‌ریزیم و کاملا پخش می‌کنیم سپس ‌پیاز و ‌فلفل دلمه‌ای خردشده را روی آن می‌پاشیم و پنیر ‌پیتزای خرد شده را روی مواد ریخته و پنیر را با دست خود فشار می‌دهیم و سوسیس را روی آن تزئین می‌کنیم، ظرف ‌پیتزا را داخل فر قرار می‌دهیم.

منبع: بیست ستون


هزینه های سفر به تایلند

این شاید از اساسی ترین سوالاتی است که ذهن کسانی که برای نخستین بار قصد سفر به تایلند می کنند را مشغول می کند: برای سفر به تایلند چقدر پول لازم دارم و در واقع قیمت تور تایلند به چه شکل است ؟ البته پاسخ بستگی مستقیم به خیلی از مسائل سلیقه ای دارد. واحد پول تایلند بت یا بات می باشد و البته در سفر به تایلند بسته به اینکه از ایران و یا از کشورهای حوزه یورو به این کشور سفر می کنید به ترتیب دلار و یا یورو به همراه خواهید داشت.

در صورتی که در قالب تور به تایلند سفر می کنید هزینه ی بلیط و ویزا و هتل با صبحانه و البته ترانسفر به عهده ی تورگردان ها خواهد بود و البته در ایران باید در خرید تور تایلند بسیار محتاط و بسیار خوش شانس باشید تا کلاهی در این پروسه سر شما نرود و از این رو کسانی که ماجرا جو تر و اهل خطر تر و جسورتر هستند را توصیه می کنیم خود اقدام به سفر کرده و تور نخرند. بخوانید.

در صورتی هم که خود اقدام به سفر کرده باشید ویزای تایلند ۳۵ یورو هزینه دارد که البته ممکن است آژانس ها نیز کمی کارمزد به آن بیفزایند و برای شما ۲۰۰ تومن تمام شود. بلیط بسته به نوع بلیط و تاریخ و غیره و بسته به اینکه بلیط چارتر تایلند یا بلیط پوینتی تایلند یا بلیط سیستمی تایلند می خرید ممکن است از ۱۲۰۰.۰۰۰ تا حتی ۲۴۰۰.۰۰۰ تومن هم متغییر باشد و البته نیازی به گفتن نیست که بسته به اینکه بلیط نان استاپ می خرید یا بلیط با استاپ در برخی شهرهای دیگر می گیرید نیز قیمت متغییر خواهد بود.

در خود تایلند می توانید هتل با صبحانه از ۶۰۰ بت برای شبانه روز تا رقم های بسیار بالاتر بیابید و البته در صورتی که دو نفر باشید یقینا این هزینه برای هر یک نصف خواهد شد ولی در صورتی که سینگل سفر کنید باید هزینه ی یک اتاق را به تنهایی تقبل کنید و البته می توانید سوئیت نیز اجاره کنید که شاید قیمت کمی کمتر باشد.

هزینه ی خورد و خوراک در تایلند اگر بلد باشید کجا غذا بخورید زیاد گران نیست. تایلند یکی از شناخته شده ترین کشورها برای خوردن استریت فود می باشد و از این رو از فروشنده های خیابانی می توانید بهترین غذای با کیفیت تایلندی و حتی دونر کباب و غیره را به قیمت ۶ الی ۷ هزار تومن (با دلار ۳۸۰۰ تومن) برای هر پرس بخورید و از نظر غذا نیز مشکلی نخواهید داشت.

عده ای از ایرانیان در سفر به تایلند در به در دنبال رستوران های ایرانی می گردند و توصیه می کنم خوردن غذاهای ایرانی را در تایلند فراموش کنید چون با وجود این همه غذای با کیفیت دریایی و غیر دریایی و حلال و غیر حلال نیازی به گشتن دنبال غذاهای ایرانی که در تایلند با کیفیت های اسف بار و به قیمت های فضایی عرضه می شود نخواهید داشت.

در تایلند و اصولا در سفر کمی جسور باشید و مزه های جدید و غذاهای جدید را تست کنید نه تنها غذاهای تایلندی شا را نخواهند کشت بلکه بسیار بسیار مقوی و خوشمزه نیز هستند و بعید نیست عاشق غذاهای تایلندی شده و در برگشت به ایران و یا کشور خود نیز همواره به دنبال غذاهای تایلندی باشید.

در مورد تفریحات نیز هزینه ها متغییر می باشد و من مسافرانی را دیدم که برای یک هفته اقامت در تایلند کلا ۲۰۰ دلار برای هزینه کردن برده بودند و البته ایرانیانی را نیز دیده ام که ۶۰۰ دلار در کلاهبرداری جت اسکی باخت داده و ۸۰۰ دلار دیگر در تصادف با موتور سنگین خسارت موتور سنگین که بیشتر به باج شباهت داشت پیاده شد و البته روزی ۳۰۰ دلار نیز هزینه ی بی خود می کرد.

منبع : sadrgasht

سفر به اصفهان

سفر به اصفهان

 

یکی از دغدغه های مسافرانی که به اصفهان سفر میکنند محل اقامت است

 

در اصفهان مراکز اقامتی بسیاری وجود دارند که نسبت به هتل های 4 یا 5 ستاره با هزینه کمتر، خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه میدهند.

گردشگران معمولا به دنبال هتل ارزان در اصفهان می گردند و از آنجایی که در اصفهان هتل نسبت به تعداد گردشگران بسیار کم است، گزینه ی بعدی میتواند اجاره منزل مبله در اصفهان باشد که در نقاط مختلف اصفهان و متناسب با انواع سلیقه ها یافت می شود.

منزل مبله در اصفهان به صورت لوکس به شما این امکان را می دهد که همان ویژگی هایی که در هتل ها به دنبالشان بودید را داشته باشید با این تفاوت که این امکانات به صورت شخصی تر در اختیار شما قرار می گیرد و در مقابل منزل مبله در اصفهان به صورت ساده تر و ارزان تر به شما این امکان را می دهد که بودجه خود را صرف گردش و اقامت طولانی تری کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

هتل ارزان در اصفهان با سبک های متفاوت وجود دارد که برخی از آنها با معماری خاص و سنتی هستند و به گردشگران این امکان را می دهد که بتوانند با سبک معماری سنتی اصفهان آشنا شوند اما از آنجایی که در اصفهان مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد که برخی از آنها با این نوع سبک معماری سنتی هستند و حتی بسیار زیباتر، می توانید محل اقامت ساده تر و ارزان تری انتخاب کنید و بیشتر وقت خود را صرف بازدید از این مکان های زیبا کنید.

از آنجایی که ممکن است هتل مناسبی در نزدیکی مکان گردشگری مورد نظر شما وجود نداشته باشد، اجاره منزل مبله در اصفهان در محدوده مورد نظرتان به شما این امکان را می دهد که دسترسی سریع تر و راحت تری به مکان های گردشگری مورد علاقتان داشته باشید.

امکاناتی که در منزل مبله در اصفهان می توانید داشته باشید ممکن است بهتر از امکانات موجود در هتل ارزان در اصفهان باشد، نظیر آشپزی کردن و یا اگر منزل لوکس باشد|، اسفاده شخصی از سونا، استخر و ...

درحالی که اگر در هتل اقامت داشته باشید برای صرف غذا و صبحانه معمولا باید به رستوران هتل و یا رستوران های دیگر مراجعه کنید و یا برای استفاده از امکاناتی نظیر سونا و استخر و ... فقط در ساعات و روزهای مشخصی می توانید از این امکانات بهره مند شوید.

برای اقامت در هتل تعداد افرادی که می توانند در یکی از اتاق های هتل اقامت داشته باشند محدود است و اگر تعدادتان نسبتا زیاد باشد ممکن است در اتاق دیگری دور از خانواده و دوستانتان بمانید درحالی که اجاره منزل مبله در اصفهان به شما این امکان را می دهد که همه ی افراد خانواده و یا دوستانتان هر لحظه در کنارتان باشند و در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنید.

امیدواریم هنگام سفر به اصفهان بتوانید بهترین محل را برای اقامتتان بیابید و سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

...