کوش آداسی کجاست : جزیره ای زیبا در ترکیه که آن را جزیره پرنده مینامند در نزدیکی دریای اژه قرار داشته و از طرف شمال با سلجوق و پاموجاک و از طرف جنوب با شبه جزیره دیلک نزدیک میباشد. شاید بارها از خود پرسیده باشید که موش آداسی کجاست و چگونه است تاریخ آن چیست ؟ تاریخچه این شهر بی نظیر و شگفت انگیز که مقصد بسیاری از توریست ها و گردشگران از تور کوش آداسی است که با قیمت تور کوش آداسی هم مشکلی ندارند، به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد، زمانی که بسیاری از مردم از فلات مرکز آناتولی به کوش آداسی مهاجرت کردند. سپس سال 546 که قبل از میلاد بوده، ایرانیان توانستند این شهر را تصرف کنند. بعد از ایرانیان سال دویست پیش از میلاد امپراطوری رم نیز این شهر را از چنگ ایرانیان درآورده و امپراطوری روم شرق را در این مکان پایه گذاری کرد. سپس بعد از مدت ها زلزله ای اتفاق افتاد که باعث تغییر یافتن مسیر رودخانه و آب و هوا شد که توانست شهر افسوس را تخریب کند. بعد از این اتفاق یک بندر در این محل ساحته شد تا بتواند جا افسوس را بگیرد. چندین سال بعد سال 1413 سلطان محمد فاتح به امپراطورسی روم در این قسمت حمله کرده و حکومت عثمانی بر این قسمت آغاز کرد که از آن زمان آقار باستانی و خانه های باشکوه و تاریخی بسیاری به جا مانده. با از تمام شدن جنگ جهانی اول یعنی سال 1922 این شهر قسمتی از ترکیه شد که آن را کوش آداسی نامیند. اکنون بسیاری از خانه های قدیمی و هتل هایی که برای دهه های هشتاد میلادی است را میتوانید در این شهر ببینید.
آب و هوای این جزیره بسیار مناسب و معتدل میباشد. تابستان های آن که از آخر آپریل تا آخر اکتبر بوده و آنچنان گرمای اذیت کننده ای ندارد. زمستان ها هم دمای هوا جوری نیست که نتوانید از هتل بیرون بیایید. و اما گرم ترین ماه کوش آداسی، جولای بوده که دمای هوای آن 54 درجه بوده و شما حتما به ضد آفتاب، کلاه و از این مورد وسیله ها نیاز دارید. اما بقیه ماه های سال شما میتوانید از آب و هوای کوش آداسی لذت ببرید. به خاطر همین آب و هوای معتدل، محصولات کشاورزی این شهر شامل زیتون، انگور و انجیر در زمینهای حاصل خیز دارد.
یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندر کوش آداسی بوده که خاطر نزدیک بودن به جزیره ساموس، یک جزیره یونامی بسیاری از توریست ها و گردشگران را جمع میکند. این بندر در فصل های بهار و تابستان مملو از قایق های پر سرعت موتوری بوده و بندر مهمی در این منطقه است.از جاذبه های تاریخی کوش آداسی میتوان به پارک ملی دلتای آیدین، کاروان سرای اوکاز محمد پاشاه، مسجدهای تاریخی و محشر، ارگ قلعه در جزیره زیبا و به یاد ماندنی کبوتر که در زمان عثمانی ها ساخته شده اشاره کرد.
یکی از برنامههای خیلی مهم برای رسیدن به اهداف درسپژوهی ارائه یک جدول زمانبندی مشخص به منظور اجرای درسپژوهی در کلاس است. داشتن طرح و اندیشه قبلی لازمه انجام اقدامات مفید و اثربخش است و همانند یک مهندس ساختمان که طرح و نقشه از قبل ترسیم شده وی را در هنگام ساخت بنا یاری میکند، معلمان هم در ساخت بنای دانش و مهارت فراگیران خود میبایست با طرح و اندیشه قبلی وارد میدان عمل شوند و این مهم ضریب خطای آنان را در هنگام اجرا کاهش میدهد. خطاهای اجرا هنگامی به حداقل خود میرسد که خرد جمعی و تیمی به میدان آید.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، بانک فایل پژوهشی معلمان در ادامه به بررسی اهمیت درسپژوهی که در نظام آموزشی کشور اهمیت و فواید زیادی دارد، پرداخته است.
ایجاد یک فرصت مناسب برای یادگیری بیشتر و بهتر معلمان از طریق انتقال تجربیات حرفهای و مهارتی
معلمان علاوه بر دانش حرفهای، نیاز به مهارت حرفهای نیز دارند و این مهارت برای دانشجویان تربیت معلم از طریق دروس کارورزی و برای معلمان شاغل از طریق همآموزی و انتقال تجربیات صورت میگیرد اما متأسفانه تاکنون برای معلمان فرصتی برای انتقال تجربیات به شکل عملی و واقعی آن وجود نداشته و تیم درسپژوهی میتواند این فرصت را برای اعضای تیم فراهم آورد و به اهداف درسپژوهی در این باره دستیابی پیدا کند.
بهکارگیری خرد جمعی برای بهبود مسئلههای کلاس و درس
هر چند تاکنون جشنواره الگوهای برتر تدریس در آموزش و پرورش اجرا شده است، اما فیلم گرفته شده از حتی نفرات اول اینگونه جشنوارهها ویژگی الگو و مفید بودن را برای سایر معلمان در حد خیلی خوب نداشته است و امکانی فراهم نشده که معلمان برای کمک به تجربیات خود از دانلود درس پژوهی به عنوان نمونه بهره ببرند زیرا حاصل تلاش و خرد یک فرد بوده است و به طور مسلم اندیشه و تجربه یک فرد نمیتواند خیلی کامل باشد اما اهداف درسپژوهی فراتر از موارد زیر است. درسپژوهی به دنبال بهکارگیری خرد جمعی برای ارائه الگوهای برتر تدریس است. از این رو دستیابی به تدریسهای برتر سهلالوصولتر است.
تسهیل در فهم مطالب و سرعت یادگیری و تعمیق آموختههای دانشآموزان در فرایند یاددهی-یادگیری
مسأله بسیارمهمی که در سالهای اخیر مورد نقد صاحبنظران نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است، حافظهمحوری و ناپایداری آموختهها در ذهن دانشآموزان است. هر چند این مسأله ریشه در عوامل متعددی دارد اما یکی از مهمترین آنها روشهای نامناسب تدریس است. اهداف درسپژوهی فرصت و بستر مناسبی برای هماندیشی و همآموزی معلمان برای یافتن راه مناسب در جهت افزایش درک و فهم و تعمیق آموختهها است.
منبع : سایت خبری ایسنا